Logo edifici FUE-UJI

II Jornada de Sensibilització Turística
Jornades FUE-UJI

17 de juny de 2021

Amb més d'un centenar d'assistents de diferents nacionalitats

La segona jornada de sensibilització turística reuneix més d'un centenar d'assistents de diferents nacionalitats

Mèxic, Colòmbia, França i Itàlia són alguns dels països de procedència dels assistents a la segona edició de la jornada sobre paisatge turístic que ha tingut lloc avui a la Torre d'en Doménec. La possibilitat de seguir la sessió en streaming ha afavorit la inscripció d'interessats de diverses províncies espanyoles i d'altres nacionalitats. Més d'un centenar de participants han seguit en presencial i en línia les ponències sobre turisme slow, el valor del patrimoni i dinamització de l'entorn rural.

L'associació La Plana de l’Arc, que integra els municipis castellonencs de Benlloc, Cabanes, les Coves de Vinromà, la Torre d’en Domènec, la Vall d'Alba, Vilafamés i Vilanova d'Alcolea i la Universitat Jaume I, a través de la Fundació Universitat Jaume-Empresa, han organitzat, per segon any consecutiu, aquesta jornada de sensibilització sobre el paisatge turístic urbà i rural, que en aquesta edició s'ha centrat en el concepte del turisme slow i les seues característiques.

La sessió ha sigut inaugurada per Virginia Martí, diputada de Turisme; Ángel Ribes, president de l'associació La Plana de L'Arc; Olga Beltrán, regidora de la Torre d’en Domenec, i Jaume Gual, director de la jornada, per part de la Universitat Jaume I.

Hi han intervingut l'alcalde de Rubielos de Mora, Ángel Gracia; M. José Viñals, catedràtica de la UPV i responsable del centre d'investigació Arquitectura, Patrimoni i Gestió per al Desenvolupament Sostenible, i Miguel Mallol, crític i gestor cultural, director de la Residència Artística Enclave Land Art. Una taula de debat ha tancat la jornada.

El principal objectiu d'aquestes jornades és donar visibilitat a l'activitat que desenvolupen els municipis de la Plana de l’Arc identificant-los com una marca conjunta i abordar l'originalitat i innovació en producte paisatgístic i assumptes relacionats com la qualitat i sostenibilitat, el valor del patrimoni, la importància del paisatge turístic per al desenvolupament del territori i les sinergies entre sector públic i privat, entre altres temes.

La jornada compta amb el suport de Turisme Comunitat Valenciana i el Patronat Provincial de Turisme.

patrons FUE-UJI
empreses i entitats