Logo edifici FUE-UJI

R+D+I FUE-UJI

24 de abril de 2024

L'estudi sorgeix de diverses reunions afavorides per la FUE-UJI

L'UJI ha començat les primeres tasques d'auditoria sobre l'impacte econòmic, medi ambiental i reputacional del festival de música Arenal Sound de Borriana. Els responsables d'aquest exhaustiu estudi han mantingut diverses reunions durant les setmanes passades amb l'alcalde de la localitat, Jorge Monferrer Daudí.

Aquest treball d'Auditoria sorgeix de diverses reunions, mantingudes anteriorment i afavorides per la Fundación Universitat Jaume I-Empresa entre el consistori i un equip d'investigadors de la Universitat Jaume I, el grup FACES, dirigit per Il·luminada Fuertes i José Miguel Tirado, del departament de Finances i Comptabilitat de l'UJI.

La Universitat Jaume I és l'encarregada d'analitzar les múltiples i variades repercussions que ocasiona un esdeveniment de tal envergadura com és l'Arenal Sound i que l'auditoria descobrirà, per a l'equip de Govern de l'Ajuntament de Burriana, mitjançant una sèrie de treballs previs, durant ia posteriori de la propera edició.

Per això, caldrà una sèrie d'enquestes i estudis que revelaran l'impacte econòmic directe, indirecte i induït i que, per tant, tindran en compte elements com les despeses que l'organització realitza a la localitat, la despesa que fan els assistents al recinte del festival, així com l'impacte de l'efecte arrossegament sobre el teixit productiu comarcal i local. Aspectes mediambientals com el consum de recursos naturals, la contaminació, el soroll o la generació de residus també seran considerats.

Finalment, l'encàrrec a l'UJI també analitzarà el grau de visibilitat que l'Arenal Sound aporta a la localitat de Borriana, tant a nivell nacional com internacional, i si això ajuda a mitjà i llarg termini la revitalització de l'economia local.

patrons FUE-UJI
empreses i entitats