Logo edifici FUE-UJI

Notícies FUE-UJI

6 de octubre de 2021

35 empreses i entitats fomen part del Patronat

L'empresa Cuatroochenta-480 s'ha incorporat al Patronat de la Fundació Universitat Jaume I-Empresa, en un acte celebrat avui en la seu de la FUE-UJI.

Santiago Gimeno, soci director de Desenvolupament de Negoci Corporatiu de Cuatroochenta, ha subscrit l'acta d'adhesió en presència de la rectora de l'UJI i presidenta de la FUE-UJI, Eva Alcón, i del president executiu de la Fundació, Carlos Cabrera.

Durant la trobada s'ha repassat la trajectòria de l'empresa tecnològica, fundada per Alfredo R. Cebrián i Sergio Aguado en 2011 a Espaitec, el Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I.

Sebastián Pla, president del Consell Social de l'UJI i vicepresident de la Fundació Universitat Jaume I-Empresa; Javier Grandío, secretari del Consell Social de l'UJI i del Patronat de la Fundació, i Gloria Serra, gerent de la FUE-UJI, han assistit a l'acte.

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha subratllat la trajectòria exemplar de Cuatroochenta, una empresa molt vinculada a l'UJI des del seu naixement ara fa 10 anys, i, sobretot, ha agraït «l'aposta per posar la tecnologia al servei de les persones, un valor que compartim en l'UJI». Així, Alcón ha afirmat que «la transformació digital és una realitat imparable. El repte és com podem aprofitar el seu potencial perquè tinga un impacte positiu en el conjunt de la societat i que ens ajude a abordar desafiaments com el canvi climàtic, la cura de la salut o l'envelliment de la població».

En aquest sentit, la rectora ha reiterat que «l'UJI és una universitat convençuda que tot el potencial formatiu, investigador i d'innovació, també en camps com la intel·ligència artificial, s'ha de projectar per a millorar la qualitat de vida de les persones, individualment i col·lectiva», i s'ha mostrat segura que «en aquest camí trobarem moltes oportunitats de col·laboració amb empreses com Cuatroochenta».

En el transcurs de la trobada, Santi Gimeno, CBO i soci director de Cuatroochenta, ha destacat que «la incorporació de Cuatroochenta al Patronat de la FUE-UJI segueix la línia d'interactuar amb el nostre entorn més pròxim per a posar les persones en el centre del desenvolupament tecnològic i promoure el seu ús responsable, tal com hem fet amb la Càtedra Cuatroochenta d'Intel·ligència Artificial, Salut i Benestar i altres iniciatives formatives de la mà de la Universitat Jaume I, en la qual ha estudiat la gran majoria dels més de 100 empleats de la nostra seu central a Espaitec».

Per part seua, Carlos Cabrera ha expressat la satisfacció de la FUE-UJI per aquesta última incorporació al màxim òrgan de govern de la Fundació. «És tant el que Cuatroochenta pot aportar al Patronat... una visió avançada de la gestió empresarial, un coneixement profund del que suposa la transformació digital, un elenc de professionals amb joventut i talent: la millor de les combinacions».

SOBRE CUATROOCHENTA

Cuatroochenta és una empresa tecnològica especialitzada a desenvolupar i implantar solucions digitals cloud i ciberseguretat per a millorar el rendiment de les organitzacions líder a Espanya i Llatinoamèrica.

La companyia, que va nàixer en 2011 al Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I (Espaitec), s'ha convertit en un soci tecnològic solvent per a escometre la transformació digital amb les solucions més potents de gestió i ciberseguretat. Els productes i serveis de Cuatroochenta compten amb més de 9 milions de persones usuàries a través de 1.200 clients en 21 països. Des d'octubre de 2020 Cuatroochenta cotitza en BME Growth com a empresa en expansió amb el codi 480S, la qual cosa garanteix elevats estàndards de transparència i governança.

L'oferta de Cuatroochenta es caracteritza per aportar un alt valor afegit gràcies a l'especialització, la implicació de l'equip i la col·laboració real amb el client, un nivell tècnic i de disseny avançat, fiabilitat i experiència. Els seus resultats més destacats es donen en la millora de l'experiència del consumidor o usuari, optimització de processos, reducció de costos i millora de l'eficiència en sectors com la mobilitat, salut, facility services & management, retail, bancari, industrial, turisme, educatiu i cultural.

El seu equip està format per 200 persones, amb oficines a Castelló (seu central), Barcelona, Burgos, Madrid, Bogotà, Panamà, Santo Domingo, Santiago de Xile i Costa Rica.

Cuatroochenta ha mantingut sempre un estret vincle amb l'UJI, on es van graduar els seus dos socis fundadors i més del 90% de l'equip de la seua seu central. Entre les seues col·laboracions destaquen la Càtedra Cuatroochenta d'Intel·ligència Artificial, Salut i Benestar; Mit4, projecte educatiu innovador en els graus en Enginyeria Informàtica, Disseny i Desenvolupament de Videojocs i Matemàtica Computacional que va rebre el premi SISTEDES; Hackathon Castelló, trobada anual d'impulsat per l'associació d'empreses tecnològiques Xarxatec; o el projecte de RRI «Cap a una innovació responsable: els parcs científics com a motor del canvi» de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de l'UJI, en col·laboració amb Espaitec.

patrons FUE-UJI
empreses i entitats