Logo edifici FUE-UJI

RUEPEP debat el paper de les universitats en la formació permanent
Formació FUE-UJI

18 de novembre de 2021

La trobada va tindre lloc en la Universitat Jaume I de Castelló

La Xarxa Universitària d'Estudis de Postgrau i Educació Permanent (RUEPEP) ha iniciat a la Universitat Jaume I de Castelló la dinovena trobada en la qual debatran sobre el paper de les universitats en la formació permanent per al desenvolupament professional i analitzaran els avanços realitzats en els reials decrets sobre creació d'universitats i organització de titulacions.

La trobada ha sigut inaugurada per la rectora de l'UJI, Eva Alcón acompanyada per la secretària autonòmica d'Universitats i Recerca, Carmen Bevià; el rector de la Universitat de Cantàbria i president de la Comissió Sectorial de CRUE-Docència, Ángel Pazos; la presidenta de la Xarxa Universitària d'Estudis de Postgrau i Educació Permanent (RUEPEP), Cristina Sanz, i la vicerectora d'Estudis i Docència de l'UJI, Isabel García.

En la primera intervenció, Cristina Sanz, presidenta de RUEPEP, ha assenyalat la importància de la reunió, especialment «per l'allau de noves normatives» que requereixen una anàlisi i una reflexió sobre com afrontar el futur i ha explicat que el programa que es desenvolupa del 17 al 19 de novembre de 2021 compta amb interessants ponències i temes de debat.

El rector de la Universitat de Cantàbria, Ángel Pazos, ha destacat el treball de les universitats en l'àmbit de la formació permanent i els estudis de postgrau, encara que ha recordat que les «universitats tenen al davant diversos reptes, com el normatiu, però especialment el de com afrontar les demandes socials». En opinió del president de la Comissió Sectorial de la CRUE-Docència, «les universitats han de tenir un paper actiu per a donar resposta a les necessitats de la ciutadania i la societat en aquest àmbit educatiu».

Per a la secretària autonòmica d'Universitats i Recerca, Carmen Bevià, la transformació de la societat del coneixement implica nous llocs de treball, diferents dels actuals, que necessitaran la requalificació de les persones adultes. En aqueix escenari, ha comentat, «el paper de les universitats, i de les administracions que les secunden, és crucial perquè cal oferir una variada oferta de programes que s'adapten a les noves necessitats i també als horaris laborals i familiars».

Finalment, la rectora de l'UJI, Eva Alcón, ha indicat que, malgrat que les universitats espanyoles compten amb una oferta sòlida, coherent i qualificada de formació permanent en tots els àmbits, «ens enfrontem a múltiples nous desafiaments, com la digitalització, l'economia circular i el desenvolupament sostenible, el canvi climàtic, l'envelliment o la igualtat de gènere, entre altres, que exigiran un major lideratge de les universitats».

Per això, ha explicat, «l'exercici d'aquest lideratge requerirà una adaptació profunda de la mateixa universitat i una major flexibilitat en els processos normatius, especialment amb l'aprovació del Reial decret 822/2021, que ordena per primera vegada explícitament l'oferta d'ensenyaments propis i formació permanent que, sens dubte, enfortirà l'oferta de títols propis universitaris».

La trobada ha comptat amb més d'un centenar d'inscripcions d'universitats i centres espanyols que imparteixen formació de postgrau i permanent. Durant l'esdeveniment s'imparteixen tres conferències, es realitzen dues taules redones i un taller de bones pràctiques.

Més informació: https://ruepep2021castellon.com/

patrons FUE-UJI
empreses i entitats

Posa't en contacte amb nosaltres