Logo edifici FUE-UJI

Més de 160 investigadors en enginyeria termodinàmica es reuneixen a la Universitat Jaume I
Jornades FUE-UJI

30 de novembre de 2023

El 13th National and 4th International Conference on Engineering Thermodynamics (13CNIT) s'ha celebrat a la Universitat Jaume I (UJI) entre el dimecres 29 de novembre i el divendres 1 de desembre sota el lema “Avanços en Enginyeria Termodinàmica, la clau d'un desenvolupament sostenible”.

Aquest congrés, de caràcter internacional, va nàixer l'any 1999 i el seu objectiu és divulgar els avanços en el camp de l'enginyeria termodinàmica, que és l'aplicació de la termodinàmica al desenvolupament i millora de materials, equips, sistemes i processos.

Aquest fòrum ha reunit 165 investigadors que han presentat ponències distribuïdes en nou temàtiques amb les quals es pretén cobrir tot l'espectre de coneixement en aquesta disciplina. Dirigit pel professor de l'UJI, Ramón Cabello, del departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció, aquesta trobada va comptar en la seua inauguració amb les intervencions de Vicent Sales, regidor de Relacions Institucionals l'Ajuntament de Castelló i Jesús Lancis, vicerector d'Investigació de la Universitat Jaume I.

Després de la presentació de l'esdeveniment per part del seu director acadèmic, Vicent Sales va posar en valor “trobades científiques com aquest, que fixen a la nostra ciutat en el mapa de la innovació i serveixen per a situar a Castelló com una ciutat atractiva per a la captació de talent”.

Jesús Lancis va voler subratllar “la important contribució d'aquesta disciplina, l'enginyeria termodinàmica, a oferir solucions a l'impacte de l'activitat humana sobre el medi ambient” Lancis va expressar també la necessitat d'organitzar “fòrums com este que permeten donar visibilitat al treball desenvolupat pels investigadors de la Universitat”.

La conferència plenària del Professor Rafael Royo Pastor, de la Universitat Politècnica de València, sobre termografia infraroja, va obrir les sessions de ponències, més de 180 treballs científics de congressistes provinents de països com Polònia, Itàlia, Algèria i Xile.

Aquest congrés ha comptat amb el suport de la Generalitat Valenciana, Frost-trol i Iberdrola, com a patrocinadors prèmium; i de l'Aula Fundació Torrecid de Lideratge en Innovació, Radiadors Ordóñez i del departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció de l'UJI.
www.fue.uji.es/13cnit

patrons FUE-UJI