Logo edifici FUE-UJI

L’estudiantat de UniDiversitat de la UJI inicia les seues pràctiques en empreses
Pràctiques FUE-UJI

29 de abril de 2024

La FUE-UJI gestiona la formació i les estances en pràctiques

Els 15 joves amb diversitat funcional intel·lectual que participen en el Programa UniDiversitat de la UJI han començat les seues pràctiques laborals en les empreses col·laboradores.

La resposta empresarial ha sigut molt positiva i l’alumnat ha pogut realitzar les pràctiques en empreses de la província de Castelló, així com en alguns serveis de la mateixa universitat. Per a la seua preparació, s’ha comptat amb una preparadora laboral i una persona tècnica de suport. A més, l’alumnat ha desenvolupat la seua capacitat laboral en el segon mòdul del curs, en el què s’ha treballat l’adquisició de competències digitals, les operacions matemàtiques per a la vida diària, l’orientació vocacional i les habilitats laborals relacionades amb una cerca activa d’ocupació i desenvolupament en el lloc de treball.

Han cursat dos itineraris formatius, un orientat al sector agroalimentari i mediambiental i l’altre a l’artístic i cultural. «L’equip docent i les famílies estan molt satisfetes de l’evolució que ha mostrat l’alumnat, especialment en l’adquisició de competències personals, socials i per a la vida independent i de com han participat de la vida universitària», ha explicat la professora Odet Moliner, directora del curs. Això ha sigut possible, ha comentat, perquè des del programa es treballa en un ambient d’«aprenentatge enriquit» cursant algunes classes junt a la resta d’estudiantat universitari en les que participen com un més.

El programa és una oportunitat per desenvolupar experiències inclusives en el marc de la comunitat universitària i afavorir l'aprenentatge mutu i la convivència en situacions de diversitat.

Impulsat des del Vicerectorat de Responsabilitat social, Polítiques Inclusives i Igualtat, compta amb el suport de la Unitat de Diversitat i Discapacitat i del Vicerectorat d’Estudis i Formació. S’oferta com a títol de formació permanent de 300 hores (100h de pràctiques en empreses) i esta impartit per professorat universitari i per experts externs d’altres entitats i associacions. Tant el curs com les pràctiques estan gestionades per la Fundació Universitat Jaume I-Empresa.

Aquest any les pràctiques s’has realitzat en les empreses JD Spain Sports Fashion 2010 S.L., Sprinter Megacentros del deporte SL, Zeeman Textil Supers S.L., Escola Infantil la Lluna, Rototom, Supeco Maxor S. L (Carrefour), Carrefour Market, Artes Gráficas Castell, CastellóCREA- Agencia de Desarrollo Local (Ajuntament de Castelló) i Museu Pedagògic de Castelló. També s’han realitzat en diferents serveis de la UJI: Consergeria de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, Consergeria del Rectorat i en el Laboratori i Hivernacle del Dpt. de Biologia, Bioquímica i Ciències Naturals.

La seua col·laboració és indispensable i és configura com gran una oportunitat per a sensibilitzar el teixit empresarial sobre les possibilitats d’inclusió laboral dels joves estudiants amb discapacitat intel·lectual, del desenvolupament i TEA.

patrons FUE-UJI
empreses i entitats