Logo edifici FUE-UJI

La Fundación Universitat Jaume I-Empresa assisteix al XXII ENCONTRE RUEPEP
Formació FUE-UJI

2 de maig de 2024

La trobada va girar al voltant del Pla Microcredencials en el futur de les universitats

La responsable de l'àrea de Formació de la FUE-UJI, Reyes Riera, va assistir, juntament amb la Vicerectora adjunta d'Estudis i Formació Permanent de l'UJI, Maria José Aramburu Cabo, a la XXII TROBADA de la RUEPEP, que es va celebrar els dies 17 , 18 i 19 d'abril del 2024.

La Universitat de Múrcia va acollir aquesta trobada, que va girar al voltant de la formació permanent i del Pla Microcredencials en el futur de les universitats. Tot i això, també es van mostrar exemples pràctics i es van tractar aspectes com la visibilitat i la qualitat de la formació per a l'ocupació. A més a més, es va celebrar l'Assemblea General 2024.

La Comissió Europea defineix la microcredencial com una qualificació que demostra els resultats daprenentatge adquirits a través dun curs o mòdul breu, avaluat de forma transparent i que poden oferir, entre altres institucions, les universitats. Les microcredencials permeten a les persones que les cursen millorar les seves capacitats o reciclar-se, actualitzant-ne els coneixements i adaptant-los a la realitat actual ia les necessitats del mercat laboral, sense haver de cursar un programa complet d'educació superior.
Precisament en aquest àmbit, la FUE-UJI ha servit d'enllaç entre la Universitat Jaume I i el teixit productiu castellonenc per impulsar-ne alguns mòduls. En el cas de l'UJI, el curs passat es van oferir les primeres microcredencials sobre compra pública innovadora a l'administració local, intel·ligència artificial aplicada als negocis i sobre preparació i gestió de projectes europeus, si bé s'ha anat ampliant l'oferta, incloent-hi una desena de nous títols per a aquest curs 2023-2024.

La Fundació Universitat Jaume I-Empresa és, a més, l'encarregada de fer una tasca de prospecció i de coordinació de les propostes de microcredencials, aprovades prèviament pel Consell de Direcció de la Universitat i pels òrgans de Govern.

patrons FUE-UJI
empreses i entitats

Posa't en contacte amb nosaltres
t’ajudem a trobar allò que necessites