Logo edifici FUE-UJI

La Fundació Universitat Jaume I- Empresa reprén les visites Meeting Hour FUE-UJI
Notícies FUE-UJI

7 de febrer de 2024

La FUE-UJI reuneix empreses i entitats del seu Patronat en una visita a les instal·lacions de Port Castelló

La Fundació Universitat Jaume I- Empresa va llançar el mes de novembre de 2023 una nova iniciativa sota el títol Meeting Hour FUE-UJI.

“Es tracta d'un cicle de trobades entre les organitzacions del Comité d'Entitats del Patronat de la Fundació Universitat Jaume I-Empresa amb l'objectiu que cadascuna d'elles puga mostrar a la resta la seua activitat, les seues instal·lacions i els seus projectes” segons Carlos Cabrera, president executiu de la FUE-UJI, en la presentació d'aquesta
activitat.

Després d'una primera visita a l'empresa tecnològica Cuatroochenta, aquest dimarts, representants d'una vintena d'organitzacions s'han reunit per a realitzar un recorregut guiat per les instal·lacions de Port Castelló.

En la visita han participat, a més de Carlos Cabrera, president del Comité d'Entitats de la FUE-UJI; Marisa Flor, directora d'innovació i emprenedoria de l'UJI; i Gloria Serra, gerent de la Fundació. Rubén Ibáñez, president de l'Autoritat Portuària de Castelló, ha donat la benvinguda al grup, destacant l'aposta de Port Castelló per la diversificació del trànsit de mercaderies i subratllant les dades de trànsit del mes de desembre “que mostren un increment del 23% dels granells sòlids respecte al mateix període de l'any anterior”.

Després d'una visita amb autobús a les instal·lacions portuàries, ha tingut lloc una presentació dels projectes d'investigació desenvolupats pel Centre d'Investigació en Robòtica i Tecnologia Subaquàtica de l'UJI, CIRTESU, dirigit pel catedràtic de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial de l'UJI Pedro J. Sanz, director del IRS Lab.

El CIRTESU ha col·laborat recentment en treballs relacionats amb la gestió d'aigües residuals, batimetrías en el recinte portuari, labors de salvament marítim i de sondeig de canonades, entre altres, amb tecnologies capdavanteres i robots intel·ligents i autònoms capaços de fer treballs altament especialitzats sota l'aigua.

Meeting Hour FUE-UJI és una iniciativa que busca facilitar un espai de coneixement, d'intercanvi d'idees i d'acostament entre les organitzacions del Patronat. Una proposta que es repetirà mensualment i que ja ha fixat el 15 de març per a una nova convocatòria, amb una visita al campus de la Universitat Jaume I, en la qual els membres del Patronat podran conéixer de primera mà alguns dels projectes que estan desenvolupant els grups d'investigació de la Universitat.

patrons FUE-UJI
empreses i entitats