Logo edifici FUE-UJI

FUE-UJI viatja a l'Argentina per a l'agenda de treball i la promoció del projecte ECOMAyA
Eurofue FUE-UJI

14 de juny de 2022

Gloria Serra, gerent de FUE-UJI i Nela Gómez, directora d' EuroFUE

Gloria Serra, gerent de la Fundació Universitat Jaume I-Empresa, i Nela Gómez, directora de l'oficina de proyecctos europeus i internacionals de la FUE-UJI, s'han desplaçat a l'Argentina durant 10 dies per al desenvolupament d'una agenda de difusió i impacte del Projecte “Emprenedoria apícola i economia circular per a empoderar a les dones i les seues famílies- ECOMAyA. La FUE-UJI participa com a soci en aquest projecte, finançat per la Unió Europea, al costat de SOGRES-UJI i coordinat per la Xarxa de Professionals i Tècnics de l'Emília Romagna- PROTER.

Aquesta agenda de treball ha prioritzat la transferència de coneixements i la vinculació amb institucions de la ciutat de Mar del Plata, ja que es tracta d'un projecte la base del qual és l'apicultura i activitats vinculades a la producció tèxtil, alimentosa i de construcció i serveis, formant part del mateix els Municipis de General Pueyrredon, Gral. Alvarado, Balcarce, Mar Chiquita i La Costa. Les activitats en el marc de la visita han donat principi amb la rebuda institucional per part de la Vicecònsol d'Espanya, Claudia Álvarez i posteriorment la Sotssecretària de Drets Humans, Daniela Zulcovsky, al costat de la Directora de Polítiques de Gènere del Municipi, Belén *Berruti, amb els qui es van establir propostes d'acció complementàries en temes de capacitació.

A continuació, s'han reunit amb Dones Empresàries de UCIP; la Universitat CAECE, Déborah Sabsay, delegada de la Cambra de Comerç Franc Argentina ; Florència Miconi, Presidenta del Centre de Constructors i annexos de Mar del Plata, la Ing. Ana Sánchez, Degana de la Facultat d'Enginyeria, finalitzant amb la visita al nou laboratori Clonar, centre de desenvolupaments biotecnològics. En totes aquestes reunions s'han estudiat les diferents possibilitats de treball conjunt des del projecte ECOMAyAy el networking.

Durant aquesta agenda de treball, també s'han organitzat diversos seminaris i tallers amb la participació de la delegació espanyola. Destaca entre les conferències presentades per Nela Gómez i Gloria Serra, “Projectes Territorials i Finançament Internacional a la Unió Europea”, en la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials- UNMDP. Més de 100 alumnes van assistir a la ponència de “Empreses sustentables. Anàlisi de casos d'empreses d'allotjament a Espanya” en l'Institut Superior de Formació Tècnica 222, en la qual la VA SER-UJI va emfatitzar en la importància de treballar en mires als Objectius de Desenvolupament Sustentable.

Finalment, La Universitat FASTA va compartir amb l'equip de ECOMAyA, la gran faena del seu Laboratori d'Innovació, oferint un taller per a alumnes de primer any de la Facultat d'Enginyeria sota el model d'emprenedor digital i el treball sobre la inclusió educativa i l'educació de qualitat. També com a part del projecte, s'ha participat en el showroom de Dones Emprenedores Mar del Plata Batán, on més de 15 emprenedores van poder mostrar els seus productes i comptar les seues experiències. En aquest punt, Nela Gómez i Gloria Serra van remarcar: “És un gran esforç el que realitzen les dones emprenedores en Mar del Plata, considerem que estan fent un treball molt gran i és molt enriquidor el procés d'emprenedoria que hi ha a la ciutat.”

Més informació ACÍ

patrons FUE-UJI
empreses i entitats

Posa't en contacte amb nosaltres