Logo edifici FUE-UJI

Encontre de treball entre la Càtedra Cuatroochenta i l'empresa de domòticaTilúa
R+D+I FUE-UJI

13 de Gener de 2023

Reunió impulsada per la Universitat Jaume I a través de la FUE-UJI

L'UJI impulsa una trobada de treball entre la Càtedra Cuatroochenta i l'empresa de domòtica assistencial Tilúa

La trobada s'emmarca dins del programa de la Universitat Jaume I per a fer arribar de manera efectiva a la societat l'oferta tecnològica i de serveis de les seues investigadores i investigadors i aconseguir millorar la interacció amb l'entorn socioeconòmic perquè el coneixement i la tecnologia generats per l'UJI servisquen per a superar els problemes i reptes que aquest entorn ha d'afrontar.

En aquesta línia, i a través de la Fundació Universitat Jaume I-Empresa (FUE-UJI), s'ha celebrat una reunió de treball entre els investigadors Óscar Belmonte Fernández i Antonio Caballer Miedes, del grup GIANT- Aprenentatge Automàtic per a Entorns Intel·ligents de l'UJI - i Emilia Méndez, responsable de l'empresa de domòtica assistencial Tilúa. A la trobada, que sorgeix d'un primer contacte realitzat fa uns mesos en la Fira Destaca, han assistit també Sergio Aguado, CIO de l'empresa Cuatroochenta, pertanyent al Patronat de la FUE-UJI; i Lucía Pallarés, responsable de l'àrea de Transferència de I+D i gestió de projectes d'Innovació de la FUE-UJI.

La reunió ha servit per a presentar la labor del grup investigador de l'UJI i, al seu torn, les iniciatives desenvolupades per la Càtedra Cuatroochenta d'Intel·ligència Artificial, Salut i Benestar amb la finalitat de valorar una possible col·laboració investigadora, de desenvolupament experimental o científic, entre l'empresa i la Universitat Jaume I.

L'empresa ha pogut conéixer de primera mà els projectes i solucions innovadores en els quals es treballa des de la Càtedra, com els projectes Serena, Sally i Sènior Monitoring sobre l'ús del machine learning per a millorar el benestar i la salut, en concret sobre la digitalització de proves clàssiques validades per a la detecció de la fragilitat en majors, o dels chatbots i altres eines aplicades a l'aïllament social i la soledat, entre altres.

www.fue.uji.es

patrons FUE-UJI