Logo edifici FUE-UJI

Desdejunis de Treball Europa 2027
Eurofue FUE-UJI

19 de maig de 2021

La 8a sessió incideix en la dimensió local a través del programa Iniciativa Urbana Europea

El programa Iniciativa Urbana Europea ha sigut presentat en els Desdejunis de treball Europa 2027 organitzats per la FUE-UJI, a través de la seua Oficina de Projectes Europeus i Internacionals (EuroFUE-UJI) amb la col·laboració de Caixalmassora.

Els Patrons de la FUE han sigut convocats aquest dimecres 19 de maig per a analitzar el programa Iniciativa Urbana Europea amb Antoni Such, director general d'Administració Local de la Generalitat Valenciana i Jon Aguirre, responsable del Punt Nacional URBACT, com a experts convidats.

Ha inaugurat la sessió, Joan Antoni Martín, vicerector d'Internacionalització i Cooperació de la Universitat Jaume I, qui ha puntualitzat que «la dimensió local és imprescindible per a construir l’Europa que volem: sostenible i digital». Carlos Cabrera, president executiu de FUE-UJI, ha introduït la sessió presentant l'estratègia de Finançament Europeu per a Entitats Locals. «L'Agenda Urbana Europea té com a objectiu fonamental enfortir la dimensió urbana tant de les polítiques nacionals com de les comunitàries» ha assenyalat.

En la seua intervenció Antoni Such, director general d'Administració Local de la Generalitat Valenciana, ha presentat el pla de Desenvolupament Urbà Sostenible en el Programa Operatiu 2021-2027. «Millorar la seguretat i sostenibilitat de les ciutats implica la millora de la planificació i gestió urbana perquè siga participativa i inclusiva», ha indicat Antoni Such. Després de les seues paraules, ha sigut el torn de Jon Aguirre, responsable del Punt Nacional URBACT, qui ha destacat com a objectiu del programa URBACT «promoure el desenvolupament sostenible i integral de les ciutats europees».

En la sessió, s'ha presentat com a cas d'èxit el Projecte Guardian de Riba-roja del Túria. Robert Raga, alcalde d’aquest municipi, ha explicat el projecte, les diferents actuacions i la importància del consorci.

Gloria Serra, gerent de la Fundació Universitat Jaume I-Empresa, ha sigut l'encarregada de dirigir el debat posterior, en el qual s'ha posat de manifest la necessitat de col·laboració públic-privada i el paper de les empreses. S'ha incidit en la innovació a les ciutats com un objectiu impulsat per la capacitat emprenedora del sector públic, però sobretot per les empreses privades que brinden solucions adaptades a la tecnologia existent i futura. Sense aquesta participació, la posada en marxa d'iniciatives europees a les ciutats i municipis resultaria impossible.

El vicerector d'Internacionalització i Cooperació de l'UJI, Joan Antoni Martín, ha clausurat aquesta jornada destacant el cicle Desdejunis de treball Europa 2027 com «el millor fòrum per a acostar els mecanismes de finançament europeu als Patrons de la FUE-UJI». El cicle continuarà el pròxim mes de juny amb el Programa Europa Digital 2021-2027.

Més informació: www.eurofue.com/desayunos-europa-2027/

patrons FUE-UJI
empreses i entitats

Posa't en contacte amb nosaltres