Logo edifici FUE-UJI

Més de 570 asistents en línia
Eurofue FUE-UJI

5 de març de 2021

Amb la col.laboració de l'EuroFUE-UJI

La Conferència de Llançament del Programa Horitzó Europa, vinculada als actes de celebració del 30 aniversari de l'UJI, ha finalitzat avui amb una sessió dedicada als desafiaments globals i competitivitat industrial europea, amb l'assistència en línia de més de 570 participants.

La trobada, organitzada en el marc de l'Estratègia de la Generalitat Valenciana de coordinació nacional i regional en R+D+i, pretén incrementar i millorar la participació de tots els agents de la Comunitat Valenciana en el Programa Horitzó Europa.

Aquest esdeveniment és una iniciativa de la Universitat Jaume I i l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), juntament amb la Xarxa d'Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana (REDIT) i la Xarxa Enterprise Europe Network per a les empreses de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia (EEN-SEIMED).

La FUE-UJI, a través de la seua oficina de Projectes Europeus i Internacionals, EuroFUE-UJI, ha col.laborat en la organització d'aquest fòrum.

La segona sessió de la conferència ha estat inaugurada per Jordi Sebastià, director de relacions externes de l'IVACE, i per Gonzalo Belenguer, director general de REDIT. Sebastià ha subratllat que «aquesta conferència és una mostra del compromís de les entitats amb la recerca i el teixit empresarial». El director de relacions externes de l'IVACE ha destacat el caràcter proactiu del territori, «el teixit valencià en totes les seues formes - universitats, empreses, personal investigador- és innovador, dinàmic i cerca les millores que Horitzó Europa li pot oferir».

Belenguer ha destacat les oportunitats que brinda Horitzó Europa i la voluntat dels centres tecnològics de «continuar apostant per projectes europeus que encaixin en les seves línies estratègiques».

A continuació, han tingut lloc les presentacions sobre el pilar 2 del Programa Horitzó Europa: Desafiaments globals i Competitivitat Industrial Europea, per part d'experts del CDTI i FECYT.

Carolina Carrasco, del CDTI, ha presentat els detalls del Clúster 1 Salut i Nicolás Ojeda, de FECYT, ha desglossat els temes que corresponen amb el Clúster 2: Cultura, Creativitat i Societat Inclusiva.

Per part del CDTI, Maite Boyero ha avançat algunes dades i dates claus respecte al Clúster 3: Seguretat Civil per a la Societat. Enrique Pelayo, Nieves González, Carlos Toledo i Andrea Pérez-Carro, del CDTI, han aportat dades sobre les convocatòries del Clúster 4: Digital, Indústria i Espai.

Les novetats del Clúster 5 Clima, Energia i Mobilitat les han traslladat als assistents, des del CDTI, Cristina Garrido, Julio Dolado i Juan Carlos García, qui també ha presentat els detalls del Clúster 6 Alimentació, Bioeconomía, Recursos Naturals, Agricultura i Medi Ambient, que comptarà amb un pressupost de 9.000 milions d’euros.

Després de les ponències s'ha celebrat una sessió de pitching per a la presentació de idees o propostes per part de potencials coordinadors de projectes de la Comunitat Valenciana que busquen socis per a futures convocatòries. Un total de 12 propostes han estat presentades, quatre per grups de recerca de la Universitat Jaume I, dos per PhotonicSENS, dos per la Universitat Politècnica de València, a més del ITI, Fundació Finnova, Space Farmers i Ecovending.

La trobada ha estat clausurada per Jesús Lancis, vicerector de Recerca i Transferència de la Universitat Jaume I (UJI), qui ha destacat que «a la Comunitat Valenciana tenim davant nosaltres dos grans reptes: continuar amb la labor d'internacionalització i augmentar la competitivitat i productivitat de les nostres empreses, desafiaments que aborda i reforça considerablement el programa Horitzó Europa».

El Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI); la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT); el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats; i el Punt Nacional de Contacte d'Infraestructures de Recerca en Horitzó Europa han col·laborat en l'organització d'aquesta conferència, que s'ha celebrat durant dues jornades en format virtual a través de videoconferència.

SOBRE EL PROGRAMA HORITZÓ EUROPA

En el marc dels pressupostos de la Comissió Europea per al període 2021-2027, Horitzó Europa és el Programa Marc de Recerca i Innovació més ambiciós fins avui, l'objectiu de la qual és mantenir a la Unió Europea al capdavant de la inversió i la innovació a escala mundial.

Amb un pressupost que ronda els 100.000 milions d'euros, els objectius principals d'Horitzó Europa són reforçar les bases científiques i tecnològiques de la Unió Europea; estimular la capacitat d'innovació, la competitivitat i les ocupacions a Europa; complir amb les prioritats dels ciutadans i donar suport al model socioeconòmic i els valors de la Unió Europea.

Aquests fons es vertebren sobre la base dels tres pilars fonamentals del programa, que són la Ciència Oberta; Reptes Globals i Competitivitat Industrial; i Innovació Oberta.

S'espera que Horitzó Europa genere nous coneixements i tecnologies i que tinga efectes positius en el creixement, el comerç i la inversió, així com uns efectes considerables en la societat i el medi ambient. Cada euro invertit pel programa podrà generar un rendiment de fins a onze euros de PIB en un període de vint-i-cinc anys. Es preveu que les inversions de la Unió en R+i donin lloc a la creació directa de fins a 100.000 llocs de treball nous en activitats relacionades amb la R+i durant la fase d'inversió 2021-2027.

patrons FUE-UJI
empreses i entitats

Posa't en contacte amb nosaltres
t’ajudem a trobar allò que necessites