Logo edifici FUE-UJI

La FUE-UJI s'adherix al “Manifest pel manteniment de l'economia de Castelló”
Notícies FUE-UJI

2 de febrer de 2024

La CEV presenta a Madrid el Manifest pel manteniment de l'economia de Castelló

Al costat d'una àmplia representació de les 70 entitats signants, entre les quals també la FUE-UJI, la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), va presentar en la seu de la CEOE, a Madrid, el “Manifest pel manteniment de l'economia de Castelló”.

Tal com va explicar el president de CEV Castelló, Luís M. Martí, el manifest, a més de recollir propostes per a aconseguir l'objectiu de mantindre l'economia de la província, tracta de conscienciar a tots i especialment al Govern de la crítica situació que travessa Castelló. “Ho presentem a Madrid perquè és on sentim més la llunyania cap als nostres problemes”, va remarcar Luís M. Martí.

Castelló està a la baixa en els següents indicadors: exportacions, ocupació, compra d'habitatges, hipoteques, creació d'empreses i producció industrial. Una situació que contrasta amb la que hi havia l'any 2000 en matèria d'ocupació, on el 86% dels municipis de la província es trobaven en situació de plena ocupació. “En aquest moment, Castelló és, juntament amb Àlaba, l'única província que registra una taxa d'atur superior a la de desembre de 2022. I segueix amb una desocupació juvenil del 27,8%, alguna cosa que llastrarà el futur”, ha assegurat el president de CEV Castelló.

Entre les causes d'aquests mals indicadors està la situació que travessa el sector ceràmic, generador d'1 de cada 4 llocs de treball a la província. “No entenem com s'està abordant la crisi de la indústria ceràmica. No entenem que no se siga conscient del lligam entre aquesta indústria i el futur de Castelló. És incomprensible no adonar-se que ajudar a la nostra indústria és ajudar a tot el territori i que el cost de no fer-lo, no ens el podem permetre”, ha explicat Luís Martí. “Les ajudes han sigut tardanes, un any tard, i insuficients, a penes cobreixen el 5% del necessitat”, ha afegit.

A la falta d'ajudes, dins del termini i en la forma corresponent, cal afegir l'elevat dèficit i endeutament de la Comunitat Valenciana, provocat en part per l'injust model de finançament autonòmic, que no deixen marge per a fer costat al teixit productiu; unes elevades cotitzacions socials, molt per damunt de la mitjana europea; la falta d'un suport decidit per la col·laboració públic-privada; l'excés de burocràcia o la pujada recentment del SMI.

El camí perquè la situació de Castelló millore passa per augmentar les ajudes a la indústria. Ajudes que han de ser “directes, sense condicions inassumibles, senzilles de tramitar, urgents i suficients”. Sense una ajuda decidida i eficaç del Govern una situació que encara és conjuntural pot convertir-se en estructural.

La Unió Europea, Espanya i la Comunitat Valenciana han de prendre les regnes de la indústria com a vector de futur. “Portem dècades descurant la indústria, pensant que podíem ser sol país de servicis, i hem de tornar a la senda de fabricar: no n'hi ha prou amb saber (ciència), cal saber fer (tecnologia) i cal fer-ho ací (indústria)”.

Al costat del president de CEV Castelló han participat en la presentació del Manifest el president de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), Salvador Navarro; la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes i la presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina. Al costat d'ells han estat l'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco; l'alcaldessa d'Onda, Carmen Ballester; el president de l'Autoritat Portuària de Castelló, Rubén Ibáñez; senadors i diputats per Castelló; els presidents de ASCER, ANFFECC, ASEBEC, APECC, AIECS, FACSA i NDCS; representants de CONFECOMERÇ, ASHOTUR, FEDACOVA, AICECS, ANGED, Mercadona, ASICAR, la Universitat Jaume I, el Port de Castelló, el Col·legi Enginyers Industrials de la Comunitat Valenciana i ITC-AICE.

patrons FUE-UJI
empreses i entitats