Logo edifici FUE-UJI

R+D+I FUE-UJI

20 de octubre de 2023

Gloria Serra intervé a una taula de reptes sobre l'Agenda 2030

L’UJI mostra les últimes tecnologies en imatge, materials, agroalimentació, desinfecció i robòtica en la Fira Destaca en ruta

La Universitat Jaume I de Castelló va participar un any més en la fira científica, tecnològica i d’innovació «Destaca en ruta» a l’Alcora on va mostrar l’última tecnologia dels instituts d’investigació en Materials Avançats (INAM) i Noves Tecnologies de la Imatge (INIT); la Fundació Universitat Jaume I-Empresa (FUE-UJI); la Càtedra FACSA d’Innovació en el Cicle Integral de l’Aigua; el Grup d’Ecofisiologia i Biotecnologia, l’àrea d’Enginyeria Mecànica amb una garra robòtica i l’EBT Molecular Sustainable Solutions SL. A més, també van estar Espaitec i l’equip UJI Motorsport, del programa UJIlab Innovació, que va exposar el seu prototip de vehicle de competició.

Durant la inauguració de l’esdeveniment, el vicerector d’innovació, transferència i divulgació científica, David Cabedo, ha posat en valor el paper de Destaca com punt d’encontre per a la reflexió conjunta entre el món científic i el món empresarial del territori. En la seua opinió «acadèmia i empreses necessiten enfortir la col·laboració mútua pel tal de dur endavant projectes d’innovació que, a la fi, redunden en desenvolupament sostenible i benestar de la societat», ha indicat.

Diferents científics i científiques de la universitat pública de Castelló intervenen en les taules de reptes i les conferències.

La primera de les taules sobre «Fonts energètiques», dimecres 18 d’octubre, ha comptat amb Eliseo Monfort, catedràtic d’Enginyeria Química. En la taula dedicada a «Matèries primes i economia circular», dijous 19 d’octubre  intervenen Sergio Chiva, director de la Càtedra FACSA-UJI; Pablo Serna, investigador del Grup d’Estat Sòlid, i Antonio Gallardo, catedràtic de Projectes d’Enginyeria. La taula «Transformació industrial: Indústria 4.0 i intel·ligència artificial» de dijous 19 compta amb la intervenció de Francisco Toledo, director de la Càtedra Smart Ports-UJI.

En la taula sobre l’Agenda 2030 va participar Gloria Serra, gerent de la FUE-UJI, exponiendo algunas de las acciones que desarrolla la Fundación alineadas especialmente con los ODS Objetivo 4: Garantizar una educación inclusiva, equitativa y de calidad y promover oportunidades de aprendizaje durante toda la vida para todos; y de forma tangencial con el Objetivo 8: Promover el crecimiento económico inclusivo y sostenible, el empleo y el trabajo decente para todos; y el Objetivo 9: Construir infraestructuras resilientes, promover la industrialización sostenible y fomentar la innovación.

La Fira Destaca  en ruta 2023 se celebra del 18 al 20 d’octubre de 2023 en l’Escola Superior de Ceràmica de l’Alcora amb l’objectiu de dinamitzar el territori a través de la transferència i la innovació, explorant les necessitats regionals i aunant el coneixement de la comunitat investigadora, el sector empresarial i les institucions per abordar problemes concrets en una zona específica.

patrons FUE-UJI
empreses i entitats