Logo edifici FUE-UJI

Eurofue FUE-UJI

17 de març de 2021

Sessió dedicada als fons europeus per al període 2021-2027

La FUE-UJI, a través de la seua Oficina de Projectes Europeus i Internacionals (EuroFUE-UJI), amb la col·laboració de Caixalmassora, ha reunit els seus Patrons aquest dimecres 17 de març en una nova sessió dels Desdejunis de Treball Europa 2027, en aquesta ocasió dedicat als Fons Europeus per al període 2021-2027. La jornada ha comptat com a expert convidat amb Andreu Iranzo Navarro, director general de Fons Europeus de la Generalitat Valenciana. Joan Antoni Martín, vicerector d'Internacionalització i Cooperació de la Universitat Jaume I, ha sigut l'encarregat d'obrir la trobada.

Carlos Cabrera, president executiu de la Fundació Universitat Jaume I-Empresa ha presentat unes breus línies sobre la Política de Cohesió de la Unió Europea, que aposta per «una Europa més intel·ligent, més ecològica i lliure de carboni, més connectada, més social i més pròxima als ciutadans».

Aquesta sessió dels Desdejunis de Treball Europa 2027 ha permès a les entitats i empreses del Patronat de la FUE-UJI conèixer els Fons Europeus per al període 2021-2027, que va ser acordat per la Unió Europea el 21 de juliol de 2020 i on es va aprovar una dotació pressupostària de més de 1,82 bilions d'euros. Aquest conjunt de mesures, que reuneix el marc financer pluriennal (més de 1,07 bilions d'euros) i mesures extraordinàries de recuperació en el marc de l'instrument denominat NEXT GENERATION UE (750.000 milions d'euros), contribuirà a la reconstrucció de la UE després de la pandèmia de la COVID-19 i donarà suport a la inversió en les transicions ecològica i digital.

Andreu Iranzo, director general de Fons Europeus de la Generalitat Valenciana, ha indicat que «el 8% del FEDER ha d'anar destinat al desenvolupament urbà sostenible, per tant, els ajuntaments podran tenir accés a aqueixos fons». Iranzo ha destacat la simplificació d'aquests fons per a la presentació de sol·licituds i l'imminent tret d'eixida dels Fons Europeus 2021-2027, per al que recomana preparar-se a través de la consulta habitual dels canals d'informació europeus i de fer networking amb les entitats europees.

A continuació, Gloria Serra, gerent de la FUE-UJI, ha moderat el col·loqui en el qual els assistents han plantejat els seus dubtes i reflexions sobre les oportunitats que ofereixen els fons europeus en un futur a curt termini.

El vicerector d'Internacionalització i Cooperació de l'UJI, Joan Antoni Martín, qui també ha clausurat aquesta jornada  ha assegurat que «els Fons Europeus sempre constitueixen una excel·lent ocasió per a combatre la incertesa de la situació en la qual ens trobem actualment, per això conèixer i saber com funcionen és fonamental».

El cicle Desdejunis de Treball Europa 2027 continuarà el pròxim 21 d'abril introduint casos de Bones Pràctiques Europees.

Més informació: www.eurofue.com/desayunos-europa-2027

patrons FUE-UJI
empreses i entitats

Posa't en contacte amb nosaltres