Logo edifici FUE-UJI

Acte central 30 Aniversari FUE-UJI
Formació FUE-UJI

12 de juny de 2023

Onze empreses patrones són reconegudes públicament pel seu suport a la Fundació

La Fundació Universitat Jaume I-Empresa (FUE-UJI) ha celebrat aquest divendres 9 de juny l'acte central dels seus 30 anys d'història amb una jornada que ha comptat amb les intervencions d'Eva Alcón, rectora de l'UJI i presidenta de la FUE-UJI; i de Carlos Cabrera, el seu president executiu, que han realitzat un recorregut per les fites més rellevants en les tres dècades de trajectòria d'aquesta entitat, creada al març de 1993 per a servir de nexe entre la Universitat Jaume I i l'entorn socioeconòmic.

Rafael Benavent, president executiu de la FUE-UJI, ha acompanyat a Alcón i Cabrera a la taula presidencial.

«La FUE-UJI ha sigut i és una aliada estratègica per a enfortir la connexió entre l'UJI i el seu entorn i per a aproximar les capacitats formatives, investigadores i d'innovació de la Universitat a la societat. A través de la FUE-UJI podem conéixer i atendre les necessitats de formació per al reciclatge professional i, a més, la Fundació ens ajuda a enfortir l'estratègia d'internacionalització i a posicionar a l'UJI i els seus grups d'investigació en l'escenari internacional. Una aliança que té en les adhesions d'empreses i entitats al seu Patronat un dels principals senyals d'identitat», ha destacat Alcón en referir-se a la contribució de la Fundació en el desenvolupament de la Universitat Jaume I.

En el marc d'aquesta jornada, s'ha realitzat un reconeixement a les 11 entitats patrones amb més de 25 anys d'antiguitat, a les quals s'ha entregat una estatueta ceràmica, obra de l'artista castellonenc Àngel Igual.

Gloria Sera, gerente de la FUE-UJI, ha sido la encargada de dirigir la entrega de los galardones y de poner en valor la labor desarrollada por las once organizaciones homenajeadas, que han sido: bp Energía, Becsa-Simetría, Facsa, Keraben Grupo, Fundación Torrecid, UBE Corporation Europe, Younexa Spain, Ceracasa, Esmalglass-Itaca Grupo, Excma. Diputació Provincial de Castelló y Ascer.

Carlos Cabrera ha destacat l'agraïment a «la implicació de les entitats del Patronat en el creixement de la FUE-UJI. Les entitats patró són el suport que ens permet construir moltes de les iniciatives i projectes que desenvolupem».

Cabrera ha afegit que «des de la FUE-UJI volem dissenyar un futur il·lusionant, en el qual donem valor a allò que és la nostra raó de ser i que ens diferencia d'altres organitzacions: el coneixement profund que tenim de la realitat socioeconòmica i la integració en el si de la Universitat Jaume I».

Més d'un centenar de persones han assistit a l'esdeveniment, entre representants d'empreses i entitats del Patronat, altres organitzacions i col·lectius vinculats a la FUE-UJI, personal docent i investigador de la Universitat Jaume I, així com representants de la societat castellonenca.

A més, l'acte també ha comptat amb la intervenció en línia de l'europarlamentària valenciana Inmaculada Rodríguez-Piñero, qui ha abordat la necessitat de la reindustrialització a Europa per a reforçar la competitivitat de l'economia, invertint en la transició digital i ecològica.

«Europa necessita desenvolupar una Autonomia Estratègica Oberta que guie el nostre reposicionament en el món, per a això és necessari utilitzar la política comercial per a proporcionar un marc comercial estable basat en normes, obrir nous mercats per a diversificar les fonts de subministrament, desenvolupar un accés equitatiu als subministraments crítics i construir una potent agenda multilateral sobre clima i desenvolupament sostenible» ha assenyalat Rodríguez-Piñero.

«Europa segueix ‘forjada en la crisi’, com va proclamar Jean Monnet, però crec fermament que Europa gaudeix d'una posició geopolítica extraordinàriament forta, perquè som líders en àmbits relacionats amb la innovació, el talent i el comerç. És hora que Europa cresca i assumisca un major lideratge internacional basat en els principis d'igualtat, justícia i solidaritat que ens uneixen» ha conclòs l'eurodiputada.

Rodríguez-Piñero té una participació molt activa a Brussel·les, especialment en la defensa dels interessos de l'economia castellonenca. És diputada del Parlament Europeu des de les eleccions europees de 2014. Des de llavors, ha format part de la Comissió de Comerç Internacional i ha sigut la impulsora d'incloure la perspectiva de gènere en els acords de comerç internacional. Rodríguez-Piñero ha desenvolupat també una llarga trajectòria en la política autonòmica i nacional.

La celebració del 30 aniversari de la Fundació Universitat Jaume I-Empresa continuarà en els pròxims mesos amb altres activitats programades per a donar a conéixer el paper d'aquesta entitat com a connector entre l'UJI i la societat de Castelló.

patrons FUE-UJI
empreses i entitats

Posa't en contacte amb nosaltres
t’ajudem a trobar allò que necessites