Logo edifici FUE-UJI

La Fundació Universitat Jaume I- Empresa celebra els seus 30 anys d'història
Notícies FUE-UJI

10 de febrer de 2023

La FUE-UJI es va crear al març de 1993 per a servir de nexe d'unió entre la Universitat Jaume I i l'entorn socioeconòmic castellonenc

Castelló, febrer 2023

La Fundació Universitat Jaume I- Empresa (FUE-UJI) promourà, al llarg del 2023, diferents activitats per a celebrar el 30 aniversari de la seua creació.

L'entitat llança una nova identitat visual, en la qual s'integra el 30 aniversari en el logotip corporatiu i el claim #seguimsumant en les xarxes socials, com a missatge força en la celebració dels seus 30 anys d'història.

A partir del mes de març altres accions programades, com una trobada amb estudiantat i membres de la comunitat universitària, recordaran que la Fundació ha recorregut ja 30 anys i té per davant un futur prometedor com a entitat pròpia de la Universitat Jaume I.

La FUE-UJI va ser constituïda el 8 de març de 1993 per iniciativa de la Universitat Jaume I i 11 destacades empreses i entitats amb la finalitat de servir d'enllaç entre l'UJI i l'entorn socioeconòmic de la província.

Al llarg de la seua història, la FUE-UJI ha anat incorporant nous projectes i iniciatives basades en la detecció de les necessitats en el seu àmbit d'actuació. La connexió amb el teixit productiu ha sigut una constant, ampliant els llaços amb una extensa xarxa d'organitzacions, col·legis professionals, associacions sectorials i col·lectius socials.

“La FUE-UJI és un aliat estratègic per a prendre el pols de les necessitats del sector social i econòmic, un mitjà de la Universitat perquè les seues línies estratègiques en l'àmbit de la formació, la investigació i el compromís social arriben al teixit productiu, és el pont necessari entre universitat i la societat” ha indicat Eva Alcón, rectora de l'UJI i presidenta de la Fundació.

Algunes fites notables es reflecteixen en les successives adhesions d'empreses i entitats de rellevància al seu Patronat, que li confereixen la solvència de convertir-la en una de les fundacions universitat-empresa, a nivell nacional, amb major suport empresarial i social. Cal destacar l'impuls de projectes tecnològics pioners com, ja l'any 1996, la “Aula Internet” o el Campus Virtual; la plataforma tumeves de vídeo presentacions i, a principis de 2012, l'ús de la metodologia Live Learning, per a la formació a distància a través de vídeo comunicació.

La FUE-UJI ha aconseguit consolidar-se com una entitat de referència en la detecció de necessitats de l'entorn socioeconòmic, en la gestió de la formació permanent i de postgrau de la Universitat Jaume I, en la transferència de coneixement i innovació, el foment de les pràctiques extracurriculars i beques per a titulats i l'organització de congressos, jornades i esdeveniments.

La Fundació Universitat Jaume I-Empresa s'ha forjat una identitat associada a la innovació, com a precursora de l'ús de les noves tecnologies i internet des dels seus orígens; i visionària, en comprendre de seguida la importància de la internacionalització en l'impuls de diferents projectes.

En els últims anys, és destacable l'activitat orientada a la internacionalització, a través de l'Oficina de Projectes Europeus i Internacionals de la Fundació (EuroFUE-UJI), prestant suport en accions de posicionament internacional de les empreses patró i de la Universitat, a través de projectes de docència i investigació en els quals aquesta participa; així com en l'obtenció de finançament europeu.

Carlos Cabrera, president executiu de l'entitat, ha recalcat “les dades que recolzen una trajectòria d'èxits, amb més de 2.500 convenis de cooperació educativa amb empreses/entitats que acullen alumnat en pràctiques; la gestió d'una formació molt orientada a l'àmbit professional, amb la recepció de més de 1.000 alumnes que passen cada any per les aules; o la captació i gestió d'un portfolio de més de 17 projectes europeus i transnacionals, entre altres.”

La col·laboració de les empreses i entitats castellonenques que formen part del Patronat de la FUE-UJI, és un suport essencial per a la consecució dels fins de la Universitat, per la qual cosa es donaran cita en un acte commemoratiu de la Fundació, que tindrà lloc el mes de juny.

Els diferents rectors de la Universitat Jaume I de Castelló, Francesc Michavila, Celestino Suárez, Fernando Romero, Francisco Toledo, Vicent Climent, i l'actual rectora, Eva Alcón, presidenta de la Fundació, han mostrat, en les successives etapes de la història de la FUE-UJI, el seu ferm convenciment del paper rellevant d'aquesta en l'articulació de les relacions entre la Universitat i la societat castellonenca.

El president d'honor, Rafael Benavent, ha destacat que “el creixement del campus de Castelló sempre ha anat unit a una evolució ascendent de la participació empresarial en la Fundació. La FUE-UJI ha anat adaptant-se als temps i ressorgint fins i tot en les etapes més incertes.”

www.fue.uji.es

patrons FUE-UJI